Further processing options

Darstellung bei Walter Benjamin: Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne

Authors and Corporations: Urbich, Jan (Author)
Title: Darstellung bei Walter Benjamin: Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne/ Jan Urbich
Language: German
published:
s.l. Walter de Gruyter GmbH Co.KG 2011
©2012
Series: Studien zur deutschen Literatur
Item Description: Online-Ressource
ISBN: 3110265168, 9783110265163
DOI: 10.1515/9783110265163
LEADER 09497cam a22024732 4500
001 0-1655717782
003 DE-627
005 20221213092143.0
007 cr uuu---uuuuu
008 140506r20112012xx |||||o 00| ||ger c
020 |a 3110265168  |9 3-11-026516-8 
024 7 |a 10.1515/9783110265163  |2 doi 
035 |a (DE-627)1655717782 
035 |a (DE-576)405038348 
035 |a (DE-599)GBV686949951 
035 |a (OCoLC)840439029 
035 |a (OCoLC)772845241 
035 |a (EBP)006045138 
035 |a (DE-B1597)172370 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
050 0 |a PT2603.E455 .Ur889 2011 
082 0 |a 001.09 
082 0 |a 838.912  |2 23 
084 |a GM 2378  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/41881:11810 
084 |a PHI001000  |2 bisacsh 
084 |a PHI004000  |2 bisacsh 
084 |a LIT000000  |2 bisacsh 
084 |a 17.73  |2 bkl 
084 |a 24.03  |2 bkl 
084 |a 18.10  |2 bkl 
084 |a 17.84  |2 bkl 
100 1 |a Urbich, Jan  |d 1978-  |0 (DE-588)1014940486  |0 (DE-627)667910441  |0 (DE-576)337769982  |4 aut 
245 1 0 |a Darstellung bei Walter Benjamin  |b Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne  |c Jan Urbich 
250 |a 1. Aufl. 
264 1 |a s.l.  |b Walter de Gruyter GmbH Co.KG  |c 2011 
264 4 |c ©2012 
300 |a Online-Ressource 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a Studien zur deutschen Literatur 
506 1 |a Restricted Access  |e Controlled Vocabulary for Access Rights  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a Jan Urbich 
520 |a This study is dedicated to the comprehensive explanation of what is probably Walter Benjamin's most difficult text, the Erkenntniskritische Vorrede (critical foreword) to his Ursprung des deutschen Trauerspiels (Origin of German Tragic Drama). The thorough analytical commentary exposes the historical and systematic terminological constructions of this text and places them within the context of the discourse on presentation since the 18th century. For the first time Benjamin's premarxist philosophy and literary theory are seen as an independent contribution to a philosophy of literary represent 
534 |c 2012 
650 4 |a Ästhetik. 
650 4 |a Benjamin, Walter. 
650 4 |a Erkenntnistheorie. 
650 4 |a Theorie der Darstellung. 
650 4 |a LITERARY CRITICISM / General 
653 4 |a Critical Theory 
653 4 |a Epistemology 
653 4 |a Representation 
689 0 0 |D u  |0 (DE-588)4299332-5  |0 (DE-627)104119594  |0 (DE-576)211017558  |a Benjamin, Walter  |d 1892-1940  |t Ursprung des deutschen Trauerspiels  |2 gnd 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |D p  |0 (DE-588)118509039  |0 (DE-627)133801799  |0 (DE-576)160242886  |a Benjamin, Walter  |d 1892-1940  |2 gnd 
689 1 1 |D s  |0 (DE-588)4070914-0  |0 (DE-627)106099086  |0 (DE-576)209182261  |a Erkenntnistheorie  |2 gnd 
689 1 2 |D s  |0 (DE-588)4000626-8  |0 (DE-627)106400541  |0 (DE-576)208838821  |a Ästhetik  |2 gnd 
689 1 |5 DE-101 
776 1 |z 311026515X 
776 0 8 |i Druckausg.  |a Urbich, Jan, 1978 -   |t Darstellung bei Walter Benjamin  |d Berlin [u.a.] : De Gruyter, 2012  |h VII, 531 S.  |w (DE-627)667497617  |w (DE-576)35028895X  |z 311026515X  |z 9783110265156 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |m X:GRUY  |x Resolving-System  |z lizenzpflichtig  |3 Volltext 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783110265163  |m X:GRUY  |x Verlag  |z lizenzpflichtig 
856 4 2 |u https://www.degruyter.com/doc/cover/9783110265163.jpg  |m X:GRUY  |3 Cover 
856 4 2 |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110265163/original  |m X:GRUY  |x Verlag  |3 Cover 
912 |a GBV-23-GLC-UBRO 
912 |a BSZ-23-DGG-L1UB  |b 2020 
912 |a EBA-BACKALL 
912 |a EBA-CL-LT 
912 |a EBA-CL-PLTLJSIS 
912 |a EBA-DGALL 
912 |a EBA-EBKALL 
912 |a EBA-SSHALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA14ALL 
912 |a PDA16SSH 
912 |a PDA1ALL 
912 |a PDA2 
912 |a PDA2HUM 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DGA  |b 2011 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2011 
912 |a ZDB-23-GBA  |b 2000-2014 
912 |a ZDB-23-GLC  |b 2000-2014 
936 r v |a GM 2378  |b Sekundärliteratur  |k Deutsche Literatur  |k Das 20. Jahrhundert und Moderne I  |k Das 20. Jahrhundert und Moderne I. 1885 - 1945  |k Literaturgeschichte  |k Einzelne Autoren  |k Autoren B  |k Benjamin, Walter  |k Sekundärliteratur  |0 (DE-627)1271082721  |0 (DE-625)rvk/41881:11810  |0 (DE-576)201082721 
936 b k |a 17.73  |j Literaturtheorie: Allgemeines  |q SEPA  |0 (DE-627)106422154 
936 b k |a 24.03  |j Theorie und Ästhetik des Theaters  |q SEPA  |0 (DE-627)106405640 
936 b k |a 18.10  |j Deutsche Literatur  |q SEPA  |0 (DE-627)106405047 
936 b k |a 17.84  |j Sonstige literarische Gattungen  |q SEPA  |0 (DE-627)181571692 
951 |a BO 
020 |a 9783110265163 
983 |a (DE-Zwi2)500310121 
975 |c EB 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |9 DE-Zwi2 
852 |a DE-Zwi2  |z 2021-06-29T14:17:28Z  |x 2021-07-09 
983 |a (DE-Ch1)1000634619 
971 |c EBOOK 
971 |g E-Book DeGruyter PDA-Sachsenkonsortium-dg20 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |9 DE-Ch1 
852 |a DE-Ch1  |z 2020-11-30T10:24:20Z  |x 2021-02-01 
983 |a (DE-Zi4)1000512898 
976 |c EB 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |z Zum Online-Dokument  |9 DE-Zi4 
852 |a DE-Zi4  |z 2020-11-16T11:38:25Z  |x 2022-04-04 
983 |a (DE-14)16784695 
984 |c FILE 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |9 DE-14 
852 |a DE-14  |z 2020-11-26T11:05:25Z  |x 2020-11-30 
912 |9 DE-15  |a UBL-DeGruyter-2020 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |y Online-Zugriff  |9 DE-15 
852 |a DE-15  |z 2020-11-13T13:41:45Z 
983 |a (DE-105)501123467 
972 |c EBOOK 
852 |a DE-105  |z 2020-11-16T11:04:08Z  |x 2020-11-24 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |y HTWK-Zugang  |9 DE-L189 
852 |a DE-L189  |z 2020-11-26T11:26:10Z 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |9 DE-520 
852 |a DE-520  |z 2021-02-09T10:40:22Z 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |9 DE-540 
852 |a DE-540  |z 2021-01-22T13:22:11Z 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |9 DE-L242 
852 |a DE-L242  |z 2021-01-14T12:56:38Z 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110265163  |9 ILN: 736 
852 |a ILN: 736  |z 2023-04-05T23:15:47Z 
972 |k Campuslizenz 
975 |o E-Book De Gruyter 
975 |k Elektronischer Volltext - Campuslizenz 
976 |h Elektronischer Volltext - Campuslizenz. Zugriff von auβerhalb nur für HSZG-Angehörige mit VPN-Verbindung möglich. 
950 |a Epistemologie 
950 |a Epistologie 
950 |a Erkenntnislehre 
950 |a Erkenntnisphilosophie 
950 |a Gnoseologie 
950 |a Theoretische Philosophie 
950 |a Episteme 
950 |a Erkenntnis 
950 |a Rationalismus 
950 |a 认识论 
950 |a 知识论 
950 |a 認識論 
950 |a 知識論 
950 |a Теория познания 
950 |a Ardor 
950 |a Benjamin, Valter 
950 |a Ben'jamin, Val'ter 
950 |a Benjamin, Walter Bendix Schönflies 
950 |a Benjamins, Valters 
950 |a Benyamin, Varūta 
950 |a Benyamin, Varutā 
950 |a Ben'yamin, Varutā 
950 |a Benyāmîn, Walṭer 
950 |a Binyamin, Ṿalṭer 
950 |a Binyāmîn, Walṭer 
950 |a Binyāmīn, Fāltir 
950 |a Conrad, C. 
950 |a Holz, Detlef 
950 |a Holz, Detlev 
950 |a Mpengiamin, Balter 
950 |a Schönflies, Benedix 
950 |a Wa er te Ben ya ming 
950 |a Waerte-Benyaming 
950 |a Benyaming, Waerte 
950 |a Benʹjamin, Valʹter 
950 |a Philosoph 
950 |a Literaturkritiker 
950 |a Übersetzer 
950 |a Schriftsteller 
950 |a Librettist 
950 |a 벤야민, 발터 
950 |a בנימין, ולטר 
950 |a 瓦尔特‧本雅明 
950 |a ヴァルター・ベンヤミン 
950 |a 本雅明, 瓦尔特 
950 |a ベンヤミン, ヴァルター 
950 |a بنجامان, فالتر 
950 |a Künste 
950 |a Ästhetik 
950 |a Theorie 
950 |a Kunstästhetik 
950 |a Kunstphilosophie 
950 |a Kunsttheorie 
950 |a Philosophische Ästhetik 
950 |a Kunstanschauung 
950 |a Kunstauffassung 
950 |a Philosophie 
950 |a Ästhetizismus 
950 |a Ästhetisches Handeln 
950 |a Ästhetisches Verhalten 
950 |a Ästhetisches Ideal 
950 |a Ästhetisches Objekt 
950 |a Ästhetisches Urteil 
950 |a 美学 
950 |a 美學 
950 |a Эстетика 
950 |a Benjamin, Walter 
950 |a Det tyske sørgespils oprindelse 
950 |a Origin of the German Trauerspiel 
950 |a Origine del dramma barocco tedesco 
950 |a Il dramma barocco tedesco 
950 |a Źródło dramatu żałobnego w Niemczech 
950 |a Origem do drama trágico alemão 
950 |a Originea dramei baroce germane 
951 |a XA-DE 
951 |a XA-CH 
951 |a XA-FR 
951 |b XA-DE 
980 |a 1655717782  |b 0  |k 1655717782  |o 405038348 
openURL url_ver=Z39.88-2004&ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fvufind.svn.sourceforge.net%3Agenerator&rft.title=Darstellung+bei+Walter+Benjamin%3A+Die+%22Erkenntniskritische+Vorrede%22+im+Kontext+%C3%A4sthetischer+Darstellungstheorien+der+Moderne&rft.date=2011&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Abook&rft.genre=book&rft.btitle=Darstellung+bei+Walter+Benjamin%3A+Die+%22Erkenntniskritische+Vorrede%22+im+Kontext+%C3%A4sthetischer+Darstellungstheorien+der+Moderne&rft.series=Studien+zur+deutschen+Literatur&rft.au=Urbich%2C+Jan&rft.pub=Walter+de+Gruyter+GmbH++Co.KG&rft.edition=1.+Aufl.&rft.isbn=3110265168
SOLR
_version_ 1762494012529311744
access_facet Electronic Resources
access_state_str Restricted Access
author Urbich, Jan
author_facet Urbich, Jan
author_role aut
author_sort Urbich, Jan 1978-
author_variant j u ju
callnumber-first P - Language and Literature
callnumber-label PT2603
callnumber-raw PT2603.E455 .Ur889 2011
callnumber-search PT2603.E455 .Ur889 2011
callnumber-sort PT 42603 E455 U R889 42011
callnumber-subject PT - European, Asian and African Literature
collection GBV-23-GLC-UBRO, BSZ-23-DGG-L1UB, EBA-BACKALL, EBA-CL-LT, EBA-CL-PLTLJSIS, EBA-DGALL, EBA-EBKALL, EBA-SSHALL, GBV-deGruyter-alles, PDA11SSHE, PDA14ALL, PDA16SSH, PDA1ALL, PDA2, PDA2HUM, PDA5EBK, ZDB-23-DGA, ZDB-23-DGG, ZDB-23-GBA, ZDB-23-GLC, UBL-DeGruyter-2020
contents Jan Urbich, This study is dedicated to the comprehensive explanation of what is probably Walter Benjamin's most difficult text, the Erkenntniskritische Vorrede (critical foreword) to his Ursprung des deutschen Trauerspiels (Origin of German Tragic Drama). The thorough analytical commentary exposes the historical and systematic terminological constructions of this text and places them within the context of the discourse on presentation since the 18th century. For the first time Benjamin's premarxist philosophy and literary theory are seen as an independent contribution to a philosophy of literary represent
ctrlnum (DE-627)1655717782, (DE-576)405038348, (DE-599)GBV686949951, (OCoLC)840439029, (OCoLC)772845241, (EBP)006045138, (DE-B1597)172370
de105_date 2020-11-16T11:04:08Z
de15_date 2020-11-13T13:41:45Z
dech1_date 2020-11-30T10:24:20Z
dewey-full 001.09, 838.912
dewey-hundreds 000 - Computer science, information & general works, 800 - Literature
dewey-ones 001 - Knowledge, 838 - German miscellaneous writings
dewey-raw 001.09, 838.912
dewey-search 001.09, 838.912
dewey-sort 11.09
dewey-tens 000 - Computer science, knowledge & systems, 830 - German & related literatures
doi_str_mv 10.1515/9783110265163
edition 1. Aufl.
facet_912a GBV-23-GLC-UBRO, BSZ-23-DGG-L1UB, EBA-BACKALL, EBA-CL-LT, EBA-CL-PLTLJSIS, EBA-DGALL, EBA-EBKALL, EBA-SSHALL, GBV-deGruyter-alles, PDA11SSHE, PDA14ALL, PDA16SSH, PDA1ALL, PDA2, PDA2HUM, PDA5EBK, ZDB-23-DGA, ZDB-23-DGG, ZDB-23-GBA, ZDB-23-GLC, UBL-DeGruyter-2020
facet_avail Online
facet_local_del330 Benjamin, Walter, Erkenntnistheorie, Ästhetik
facet_topic_nrw_music Critical Theory, Epistemology, Representation
finc_class_facet Germanistik, Niederlandistik, Skandinavistik, Informatik
finc_id_str 0012866160
fincclass_txtF_mv philology-germanicscandinavian, information-library-systems, information-knowledge, philology, theatre-dance-film
format eBook
format_access_txtF_mv Book, E-Book
format_de105 Ebook
format_de14 Book, E-Book
format_de15 Book, E-Book
format_del152 Buch
format_detail_txtF_mv text-online-monograph-independent
format_dezi4 e-Book
format_dezwi2 Ebook
format_finc Book, E-Book
format_legacy ElectronicBook
format_legacy_nrw Book, E-Book
format_nrw Book, E-Book
format_strict_txtF_mv E-Book
geogr_code Europe, Germany, Switzerland, France
geogr_code_person Germany
id 0-1655717782
illustrated Not Illustrated
imprint s.l., Walter de Gruyter GmbH Co.KG, 2011
imprint_str_mv s.l.: Walter de Gruyter GmbH Co.KG, 2011
institution DE-14, DE-105, DE-L189, DE-Zi4, DE-L242, ILN: 736, DE-Zwi2, DE-Ch1, DE-520, DE-15, DE-540
is_hierarchy_id
is_hierarchy_title
isbn 3110265168, 9783110265163
isbn_isn_mv 311026515X, 9783110265156
isil_str_mv DE-Zwi2, DE-Ch1, DE-Zi4, DE-14, DE-15, DE-105, DE-L189, DE-520, DE-540, DE-L242, ILN-736
kxp_id_str 1655717782
language German
last_indexed 2023-04-07T05:27:52.415Z
local_heading_facet_dezwi2 Ästhetik., Benjamin, Walter., Erkenntnistheorie., Theorie der Darstellung., LITERARY CRITICISM / General, Benjamin, Walter, Erkenntnistheorie, Ästhetik
marc024a_ct_mv 10.1515/9783110265163
match_str urbich2011darstellungbeiwalterbenjamindieerkenntniskritischevorredeimkontextasthetischerdarstellungstheoriendermoderne
mega_collection Verbunddaten SWB
misc_de105 EBOOK
names_id_str_mv (DE-588)1014940486, (DE-627)667910441, (DE-576)337769982
oclc_num 840439029, 772845241
physical Online-Ressource
publishDate 2011, , ©2012
publishDateSort 2011
publishPlace s.l.,
publisher Walter de Gruyter GmbH Co.KG,
record_format marcfinc
record_id 405038348
recordtype marcfinc
rsn_id_str_mv (DE-14)16784695
rvk_facet GM 2378
rvk_label Deutsche Literatur, Das 20. Jahrhundert und Moderne I, Das 20. Jahrhundert und Moderne I. 1885 - 1945, Literaturgeschichte, Einzelne Autoren, Autoren B, Benjamin, Walter, Sekundärliteratur
rvk_path GM 2211 - GM 2804, GE 3003 - GT 1500, GM, GM 2378, G, GM 1001 - GM 7651, GM 2100 - GM 7651, GM 2375 - GM 2378, GM 1402 - GM 7651
rvk_path_str_mv GM 2211 - GM 2804, GE 3003 - GT 1500, GM, GM 2378, G, GM 1001 - GM 7651, GM 2100 - GM 7651, GM 2375 - GM 2378, GM 1402 - GM 7651
series2 Studien zur deutschen Literatur
source_id 0
spelling Urbich, Jan 1978- (DE-588)1014940486 (DE-627)667910441 (DE-576)337769982 aut, Darstellung bei Walter Benjamin Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne Jan Urbich, 1. Aufl., s.l. Walter de Gruyter GmbH Co.KG 2011, ©2012, Online-Ressource, Text txt rdacontent, Computermedien c rdamedia, Online-Ressource cr rdacarrier, Studien zur deutschen Literatur, Restricted Access Controlled Vocabulary for Access Rights http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star, Jan Urbich, This study is dedicated to the comprehensive explanation of what is probably Walter Benjamin's most difficult text, the Erkenntniskritische Vorrede (critical foreword) to his Ursprung des deutschen Trauerspiels (Origin of German Tragic Drama). The thorough analytical commentary exposes the historical and systematic terminological constructions of this text and places them within the context of the discourse on presentation since the 18th century. For the first time Benjamin's premarxist philosophy and literary theory are seen as an independent contribution to a philosophy of literary represent, 2012, Ästhetik., Benjamin, Walter., Erkenntnistheorie., Theorie der Darstellung., LITERARY CRITICISM / General, Critical Theory, Epistemology, Representation, u (DE-588)4299332-5 (DE-627)104119594 (DE-576)211017558 Benjamin, Walter 1892-1940 Ursprung des deutschen Trauerspiels gnd, DE-101, p (DE-588)118509039 (DE-627)133801799 (DE-576)160242886 Benjamin, Walter 1892-1940 gnd, s (DE-588)4070914-0 (DE-627)106099086 (DE-576)209182261 Erkenntnistheorie gnd, s (DE-588)4000626-8 (DE-627)106400541 (DE-576)208838821 Ästhetik gnd, 311026515X, Druckausg. Urbich, Jan, 1978 - Darstellung bei Walter Benjamin Berlin [u.a.] : De Gruyter, 2012 VII, 531 S. (DE-627)667497617 (DE-576)35028895X 311026515X 9783110265156, https://doi.org/10.1515/9783110265163 X:GRUY Resolving-System lizenzpflichtig Volltext, https://www.degruyter.com/isbn/9783110265163 X:GRUY Verlag lizenzpflichtig, https://www.degruyter.com/doc/cover/9783110265163.jpg X:GRUY Cover, https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110265163/original X:GRUY Verlag Cover, https://doi.org/10.1515/9783110265163 DE-Zwi2, DE-Zwi2 2021-06-29T14:17:28Z 2021-07-09, https://doi.org/10.1515/9783110265163 DE-Ch1, DE-Ch1 2020-11-30T10:24:20Z 2021-02-01, https://doi.org/10.1515/9783110265163 Zum Online-Dokument DE-Zi4, DE-Zi4 2020-11-16T11:38:25Z 2022-04-04, https://doi.org/10.1515/9783110265163 DE-14, DE-14 2020-11-26T11:05:25Z 2020-11-30, https://doi.org/10.1515/9783110265163 Online-Zugriff DE-15, DE-15 2020-11-13T13:41:45Z, DE-105 2020-11-16T11:04:08Z 2020-11-24, https://doi.org/10.1515/9783110265163 HTWK-Zugang DE-L189, DE-L189 2020-11-26T11:26:10Z, https://doi.org/10.1515/9783110265163 DE-520, DE-520 2021-02-09T10:40:22Z, https://doi.org/10.1515/9783110265163 DE-540, DE-540 2021-01-22T13:22:11Z, https://doi.org/10.1515/9783110265163 DE-L242, DE-L242 2021-01-14T12:56:38Z, https://doi.org/10.1515/9783110265163 ILN: 736, ILN: 736 2023-04-05T23:15:47Z
spellingShingle Urbich, Jan, Darstellung bei Walter Benjamin: Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne, Jan Urbich, This study is dedicated to the comprehensive explanation of what is probably Walter Benjamin's most difficult text, the Erkenntniskritische Vorrede (critical foreword) to his Ursprung des deutschen Trauerspiels (Origin of German Tragic Drama). The thorough analytical commentary exposes the historical and systematic terminological constructions of this text and places them within the context of the discourse on presentation since the 18th century. For the first time Benjamin's premarxist philosophy and literary theory are seen as an independent contribution to a philosophy of literary represent, Ästhetik., Benjamin, Walter., Erkenntnistheorie., Theorie der Darstellung., LITERARY CRITICISM / General, Critical Theory, Epistemology, Representation, Benjamin, Walter, Erkenntnistheorie, Ästhetik
swb_id_str 405038348
title Darstellung bei Walter Benjamin: Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne
title_auth Darstellung bei Walter Benjamin Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne
title_full Darstellung bei Walter Benjamin Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne Jan Urbich
title_fullStr Darstellung bei Walter Benjamin Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne Jan Urbich
title_full_unstemmed Darstellung bei Walter Benjamin Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne Jan Urbich
title_short Darstellung bei Walter Benjamin
title_sort darstellung bei walter benjamin die erkenntniskritische vorrede im kontext asthetischer darstellungstheorien der moderne
title_sub Die "Erkenntniskritische Vorrede" im Kontext ästhetischer Darstellungstheorien der Moderne
topic Ästhetik., Benjamin, Walter., Erkenntnistheorie., Theorie der Darstellung., LITERARY CRITICISM / General, Critical Theory, Epistemology, Representation, Benjamin, Walter, Erkenntnistheorie, Ästhetik
topic_facet Ästhetik., Benjamin, Walter., Erkenntnistheorie., Theorie der Darstellung., LITERARY CRITICISM / General, Benjamin, Walter, Erkenntnistheorie, Ästhetik, Critical Theory, Epistemology, Representation
url https://doi.org/10.1515/9783110265163, https://www.degruyter.com/isbn/9783110265163, https://www.degruyter.com/doc/cover/9783110265163.jpg, https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110265163/original